tirsdag 14. april 2009

Kate Winslet

3 kommentarer:

Jaspreet sa...

Budskapet kommer frem i filmen. Det er ikke det mest fremtredende, men det kommer frem.

Det er god sammenheng mellom bilder og lyd. Det at musikken er instrumental, gjør det lettere å fokusere på selve talen.

Du har valgt å ha egne bilder med skrift på, noe som var lurt ettersom teksten da kom godt frem. Det hadde vært vanskeligere å få til dette om du hadde brukt skrift direkte på bildene.

Noen ganger kunne du kanskje brukt andre bilder (f.eks byttet ut støvsugeren), ettersom bildet kanskje blir for konkret. Dette er bare noe jeg synes da – smaken er jo som baken så ;)

Mina sa...

Budskapet kommer ganske greit frem i filmen. Du har valg å fokusere på hvor langt hun har kommet i karrieren sin, ikke så mye på takkedelen. Dette syns jeg er helt greit i og med at det er veldig mange personer hun takket!

Jeg syns musikken du har valgt underbygger talen og bildene ganske bra. Den gir en bra stemning og bygger seg oppover, akkurat som talen hennes.Det er også lett å følge med på utdragene fra talen og bildene da det er instumental musikk.

Du har valgt og ha med utdrag fra talen og illustrert dette med bilder. Jeg syns det er bra at du har med utdrag, fordi det gir et styrket bilde av budskapet i talen.

Eneste jeg har å si er at bildene i noen tilfeller kan bli litt, ja som Jaspreet sier, konkret. Og litt vanskelig med linken i og med at den er på filmen.

Men alt i alt likte jeg talen din kjempegodt og ser at du har brukt tid på den. Super jobb, Christiane!

Helene sa...

Jeg syns det var bra. Budskapet kommer frem.

Jeg syns det ble litt for mye tekst selv om du trakk frem gode utdrag fra talen. Du hadde kanskje tolket med om du hadde brukt med bilder.

Musikken syns jeg var bra. Fokuset blir satt til talen fordi musikken er instrumental. Jeg velger og tolka musikken som bygger seg opp som litt av det samme som at Kate Winslet kom seg opp til slutt, etter 5 nominasjoner.

Godt jobbet!